ارگ های روز دنیا
ارگ های روز دنیا
 
 
پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 14:47 ::  نويسنده : پیمان زیره ای

 

 

 

 

این کیبرد محصول سال 2004  شرکت korg کشور ایتالیا است که در واقع با حذف چند کاربرد از کیبرد pa80 بسیار شبیه به آن بوده و نکته مثبت آن در مقایسه با pa80 قیمت تعدیل شده آن است به طوری که در زمان نگارش این مطلب اختلاف قیمت این دو مدل در حدود 1 میلیون تومان است . از جمله موارد مهمی که pa50 با pa80 اختلاف دارد عبارت است از نداشتن sampler و نداشتن vocal . حالا جزئیات دقیق این کیبرد :

 تولید صدا

این کیبورد از سیستم  Triton HI (Hyper Integrated Synthesis) استفاده می کند و یک کیبرد و  Synthesiserحرفه ای (professional arranger) محسوب می شود و یک حافظه 32 مگابایتی برای صداهای آن در نظر گرفته شده است. تمام صداهای کلاسیک و سازهای solo مانند Stereo Piano, Saxophone, Violin, Trumpet, Flute, Guitar, Harmonica در آن تعبیه شده است. 160 مکان برای performance ها (بانکهای صداهای دلخواه کاربر) در نظر گرفته شده شامل 3 صدای upper (صداهای ملودی که با دست راست نواخته می شوند )و یک صدای lower (صدای ملودی دست چپ) و همچنین pad ها ، transposition ها و غیره. این کیبرد شامل 4 effect processor داخلی است که می توان به کمک آنها effectهای Reverbs, Delays, Equalizers, Exciters Overdrives, Sound Decimators, Analog Record, Rotary Speaker and Ring-Modulators را ایجاد کرد . تعداد این  effectها 89 تا است.


دو sequencer مجزا

Pa50 دارای دو sequencer مجزا است که می توانند همزمان دو آهنگ را پخش کنند و با کمک crossfader (نوار لغزانی که در پایین LCD دستگاه می بینید)می توان این دو آهنگ را با هم  mix  کرد ، درست مانند دستگاه DJ  . pa50 40  track دارد که می توانند همزمان پخش شوند. این دو sequencer مستقیما آهنگ ها را از دیسک می خوانند و هر یک کنترل های مربوط به خود را دارند. Lyric ها (شعرهای آهنگ) می توانند روی صفحه کیبرد نمایش داده شوند (مثلا با فرمت های Tune1000, M-Live, Karaoke) و با کمک jukebox  می توان playlist ایجاد کرد تا آهنگها به صورت زنجیروار پخش شوند.
Styleها (ریتم ها)

هر ریتم pa50 از 8 ترک مجزا ساخته می شود . هر ریتم می تواند صدای مخصوص به خودش را (صدایی که به همراه آن ریتم در performance ذخیره شده ) و همچنین سایر تنظیمات کاربر را (مثل single touch settings , ترک های realtime و غیره) فراخوانی کند به این ترتیب با انتخاب ریتم صدای مناسب آن و دیگر تنظیمات مورد نظر نیز اعمال خواهد شد.در بانکهای user style شما می توانید 48 ریتم record  کنید(شامل 3 تا user style بانک که هر بانک دو page دارد و هر page 8 ریتم ) همچنین ریتم های original دستگاه 16 بانک است هر یک شامل دو صفحه ی 8 ریتمی


Backing sequence

در این مد می توانید موزیک را به همراه ریتم مورد نظر به راحتی record نمایید. تا 8 track قابل ضبط در اختیار شماست که این 8 track از trackهای ریتم مجزا هستند . پس از ضبط آهنگ به آسانی می توانید آن را ویرایش کنید . شما می توانید در حالت step by step نتها و آکورد ها را یک به یک بنوازید یا اصلاح نمایید ، شدت ضربه کلاویه ، اکتاو نت ، scale مورد نظر و ... به راحتی قابل تنظیم و اصلاح هستند.Song (آهنگ)16 track که squencer دستگاه دارد اجازه real time recording (نواختن زنده ملودی با دست راست) و یا step-by-step recording(نواختن ملودی به صورت مرحله به مرحله مثلا زدن نتها به صورت یک به یک) را به شما   می دهد. عملگرهای ویرایش مانند Event Edit, Quantize, Transpose, Velocity, Delete, Cut, Insert, Copy به آسانی در دسترس هستند.

 




سازگاری با مدلهای i-series

دارندگان مدل های قدیمی korg  با عنوان i-series مثل i3, iS40, i3   می توانند از ریتم های خود در pa50 استفاده کنند.
padهای برنامه پذیر
4 pad  دستگاه قابل برنامه ریزی هستند برای هر performance و یا STS. شما می توانید به padها یک صدای خاص (مثل سدای تشویق تماشاچی) و یا یک عملگر خاص ( مثلا تعیین نت ربع پرده و یا تعویض ریتم با استفاده از یک pad) نسبت دهید .

 Solid-state disk(حافظه پرسرعت)
Solid-state disk می تواند بالغ بر 20 مگابایت اطلاعات را به صورت فشرده ذخیره نماید که این حافظه ها از flash Rom های موجود سریع تر هستند. علاوه بر این شما می توانید ریتمها را مستقیما از فلاپی دیسک بخوانید بدون اینکه نیاز به load آنها باشد.

Multi-task operation(عملیات همزمان)سیستم عامل pa50 طوری طراحی شده است که شما می توانید در حالی که یک ریتم در حال پخش است ریتم دیگری را بدون قطع کردن ریتم قبلی load نمایید و یا آهنگ دیگری را load کنید در حالی که یک آهنگ دیگر در حال پخش است.

Amplifier (تقویت کننده صدا)
Pa50 از دو speaker  قدرتمند  15 وات استفاده می کند که یک صدای صاف ، شفاف ، عمیق و قوی ارائه  می دهد.

 Pedalها
شما می توانید دو پدال به دستگاه متصل کنید که از یکی به عنوان damper(برای قطع کردن reverb صدا و یا بر عکس برای دادن Reverb به صدا درست مثل پدال پیانو) استفاده کنید و از پدال دوم (assignable pedal/switch) برای کارهایی مثل دادن پاساژ به ریتم ، قطع صدای ریتم ، قطع صدای ملودی ، stop کردن ریتم ، عوض کردن ریتم و ... استفاده کنید.


Pa50 تبدیل شده به pa80

در واقع ریتم های sample شده اصلی ترین ابزار مورد نیاز یک نوازنده است چرا که شما می توانید با نمونه برداری از ریتم یک آهنگ و یا حتی صدای خواننده آن آهنگ ، آهنگ ها را دقیقا مانند خودشان اجرا کنید و به نظر من اگر الان بین انتخاب pa50 تبدیلی و pa80 شک دارید ، شک نکنید که pa50 تبدیلی چیزی از 80 کم ندارد و شما 1 میلیون تومان در هزینه تان صرفه جویی می کنید. در ضمن باید بگویم که مدلهای فعلی بازار همگی ساخت چین هستند که البته کیفیتشون هم خیلی خوب است.

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید من پیمان هستم 20 ساله حدود 5 ساله دارم نوازندگی می کنم با بیشتر ارگ های روز دنیا هم کار کردم البته کار خودم رو با pa50 شروع کردم و در حال حاضر با pa3x pro کار میکنم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ارگ های روز دنیا و آدرس payman-hd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 21284
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content