ارگ های روز دنیا
ارگ های روز دنیا
 
 
پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 14:47 ::  نويسنده : پیمان زیره ای

 

 

 

 

این کیبرد محصول سال 2004  شرکت korg کشور ایتالیا است که در واقع با حذف چند کاربرد از کیبرد pa80 بسیار شبیه به آن بوده و نکته مثبت آن در مقایسه با pa80 قیمت تعدیل شده آن است به طوری که در زمان نگارش این مطلب اختلاف قیمت این دو مدل در حدود 1 میلیون تومان است . از جمله موارد مهمی که pa50 با pa80 اختلاف دارد عبارت است از نداشتن sampler و نداشتن vocal . حالا جزئیات دقیق این کیبرد :

 تولید صدا

این کیبورد از سیستم  Triton HI (Hyper Integrated Synthesis) استفاده می کند و یک کیبرد و  Synthesiserحرفه ای (professional arranger) محسوب می شود و یک حافظه 32 مگابایتی برای صداهای آن در نظر گرفته شده است. تمام صداهای کلاسیک و سازهای solo مانند Stereo Piano, Saxophone, Violin, Trumpet, Flute, Guitar, Harmonica در آن تعبیه شده است. 160 مکان برای performance ها (بانکهای صداهای دلخواه کاربر) در نظر گرفته شده شامل 3 صدای upper (صداهای ملودی که با دست راست نواخته می شوند )و یک صدای lower (صدای ملودی دست چپ) و همچنین pad ها ، transposition ها و غیره. این کیبرد شامل 4 effect processor داخلی است که می توان به کمک آنها effectهای Reverbs, Delays, Equalizers, Exciters Overdrives, Sound Decimators, Analog Record, Rotary Speaker and Ring-Modulators را ایجاد کرد . تعداد این  effectها 89 تا است.


دو sequencer مجزا

Pa50 دارای دو sequencer مجزا است که می توانند همزمان دو آهنگ را پخش کنند و با کمک crossfader (نوار لغزانی که در پایین LCD دستگاه می بینید)می توان این دو آهنگ را با هم  mix  کرد ، درست مانند دستگاه DJ  . pa50 40  track دارد که می توانند همزمان پخش شوند. این دو sequencer مستقیما آهنگ ها را از دیسک می خوانند و هر یک کنترل های مربوط به خود را دارند. Lyric ها (شعرهای آهنگ) می توانند روی صفحه کیبرد نمایش داده شوند (مثلا با فرمت های Tune1000, M-Live, Karaoke) و با کمک jukebox  می توان playlist ایجاد کرد تا آهنگها به صورت زنجیروار پخش شوند.
Styleها (ریتم ها)

هر ریتم pa50 از 8 ترک مجزا ساخته می شود . هر ریتم می تواند صدای مخصوص به خودش را (صدایی که به همراه آن ریتم در performance ذخیره شده ) و همچنین سایر تنظیمات کاربر را (مثل single touch settings , ترک های realtime و غیره) فراخوانی کند به این ترتیب با انتخاب ریتم صدای مناسب آن و دیگر تنظیمات مورد نظر نیز اعمال خواهد شد.در بانکهای user style شما می توانید 48 ریتم record  کنید(شامل 3 تا user style بانک که هر بانک دو page دارد و هر page 8 ریتم ) همچنین ریتم های original دستگاه 16 بانک است هر یک شامل دو صفحه ی 8 ریتمی


Backing sequence

در این مد می توانید موزیک را به همراه ریتم مورد نظر به راحتی record نمایید. تا 8 track قابل ضبط در اختیار شماست که این 8 track از trackهای ریتم مجزا هستند . پس از ضبط آهنگ به آسانی می توانید آن را ویرایش کنید . شما می توانید در حالت step by step نتها و آکورد ها را یک به یک بنوازید یا اصلاح نمایید ، شدت ضربه کلاویه ، اکتاو نت ، scale مورد نظر و ... به راحتی قابل تنظیم و اصلاح هستند.Song (آهنگ)16 track که squencer دستگاه دارد اجازه real time recording (نواختن زنده ملودی با دست راست) و یا step-by-step recording(نواختن ملودی به صورت مرحله به مرحله مثلا زدن نتها به صورت یک به یک) را به شما   می دهد. عملگرهای ویرایش مانند Event Edit, Quantize, Transpose, Velocity, Delete, Cut, Insert, Copy به آسانی در دسترس هستند.

 




سازگاری با مدلهای i-series

دارندگان مدل های قدیمی korg  با عنوان i-series مثل i3, iS40, i3   می توانند از ریتم های خود در pa50 استفاده کنند.
padهای برنامه پذیر
4 pad  دستگاه قابل برنامه ریزی هستند برای هر performance و یا STS. شما می توانید به padها یک صدای خاص (مثل سدای تشویق تماشاچی) و یا یک عملگر خاص ( مثلا تعیین نت ربع پرده و یا تعویض ریتم با استفاده از یک pad) نسبت دهید .

 Solid-state disk(حافظه پرسرعت)
Solid-state disk می تواند بالغ بر 20 مگابایت اطلاعات را به صورت فشرده ذخیره نماید که این حافظه ها از flash Rom های موجود سریع تر هستند. علاوه بر این شما می توانید ریتمها را مستقیما از فلاپی دیسک بخوانید بدون اینکه نیاز به load آنها باشد.

Multi-task operation(عملیات همزمان)سیستم عامل pa50 طوری طراحی شده است که شما می توانید در حالی که یک ریتم در حال پخش است ریتم دیگری را بدون قطع کردن ریتم قبلی load نمایید و یا آهنگ دیگری را load کنید در حالی که یک آهنگ دیگر در حال پخش است.

Amplifier (تقویت کننده صدا)
Pa50 از دو speaker  قدرتمند  15 وات استفاده می کند که یک صدای صاف ، شفاف ، عمیق و قوی ارائه  می دهد.

 Pedalها
شما می توانید دو پدال به دستگاه متصل کنید که از یکی به عنوان damper(برای قطع کردن reverb صدا و یا بر عکس برای دادن Reverb به صدا درست مثل پدال پیانو) استفاده کنید و از پدال دوم (assignable pedal/switch) برای کارهایی مثل دادن پاساژ به ریتم ، قطع صدای ریتم ، قطع صدای ملودی ، stop کردن ریتم ، عوض کردن ریتم و ... استفاده کنید.


Pa50 تبدیل شده به pa80

در واقع ریتم های sample شده اصلی ترین ابزار مورد نیاز یک نوازنده است چرا که شما می توانید با نمونه برداری از ریتم یک آهنگ و یا حتی صدای خواننده آن آهنگ ، آهنگ ها را دقیقا مانند خودشان اجرا کنید و به نظر من اگر الان بین انتخاب pa50 تبدیلی و pa80 شک دارید ، شک نکنید که pa50 تبدیلی چیزی از 80 کم ندارد و شما 1 میلیون تومان در هزینه تان صرفه جویی می کنید. در ضمن باید بگویم که مدلهای فعلی بازار همگی ساخت چین هستند که البته کیفیتشون هم خیلی خوب است.

 



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 14:39 ::  نويسنده : پیمان زیره ای

 

 

 

شرکت KORG با افتخار محصول جدید خود را از سری محصولات همیشه موفق Pa با نام Pa900 معرفی می کند. این محصول با حجم گسترده ای از صداهای جدید، امکان کنترل نوانس برای هر چه نزدیک تر شدن به صداهای واقعی و دارا بودن انواع ریتم های متعلق به موسیقی های سراسر دنیا می تواند هر شنونده ای را تحت تاثیر قرار دهد. همه این ها به اضافه تعامل بسیار ساده با دستگاه و صداهای قدرتمند و قوی؛ هر کاربر سخت گیری را نیز راضی می کند.

موتور صدایPa900 دو حافظهPCM به‌کار رفته در دستگاه پرفروش Pa600 را به خدمت گرفته و حجم حافظه را تا 192 مگابایت بالا برده است. تعداد ریتم های به کار رفته در این محصول نیز تا 1200 عدد افزایش یافته که با این حساب تقریبا هر ریتمی را که فکرش را بکنید در اختیار شما قرار می دهد. بلندگوی پیشرفته داخلی دستگاه صداهایی قوی و غنی تولید می کند. کیفیت این اصوات با استفاده از امکانات استانداردی از جمله TC Helicon Vocal Harmonizer، دستگاه پخش و ضبط Mp3و هم چنین Dual Crossfade Sequencer ارتقا یافته است.

دستگاه Pa900 با قدرت و امکاناتی بیشتر نسبت به محصولات قبل، استاندارد جدیدی در Arranger ها ایجاد کرده است. در واقع با بهره جویی از امکانات بی اندازه Pa800 و اضافه کردن صداهایی بیش از پیش نزدیک به واقع و توانایی های گسترده تر، دستگاه Pa900 با ظاهری آراسته تر و کوچک تر و با قیمتی مناسب تر در دستان شماست.

مشخصات Pa900

• دستیابی به صدای بسیار طبیعی با بهره گیری از تکنولوژی‌های RX (Real Experience) و DNC (Defined Nuance Control)

• حجم بالای صداهای PCM موجود از کارخانه به همراه 192 مگابایت حافظه خالی برای استفاده کاربر جهت به‌کارگیری صدا های شخصی، قابلیت کم نظیری را در جهت ساخت و تولید صدا به نوازنده می‌بخشد.

• به کمک 3 عدد کلید قابل برنامه ریزی به نام Assignable Switches و یک عدد دسته Joystick که در 4 جهت قابلیت حرکت دارد، می‌توان تمامی کنترل‌های بکار رفته DNC را جهت اجرای تکنیک‌های مختلف Articulation استفاده نمود.

• کیبورد دارای 61 کلید Semi–Weighted به همراه Velocity و Aftertouch

• قاب کوچک و سبک

• نمایشگر بزرگ 7 اینچی لمسی

• نمایش اطلاعات به شکل ساده، گرافیکی و قابل فهم و همچنین امکان جستجوی هر مورد

• دارای بلندگو با قابلیت پخش صدایی قوی و شفاف

• دارای بیش از 400 ریتم از کارخانه که هر یک شامل، چهار قسمت اصلی ریتم Variation و چهار Fill و Break هستند و نیز ۱۵ بانک برای ذخیره ریتم هایی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و ریتم هایی که کاربر خود ساخته است

• دارای Enhanced Guitar Mode 2 برای داشتن صدای گیتاری بسیار نزدیک به واقع

• قابلیت جدید Chord Sequencer، امکان ضبط آکورد ها را در هنگام اجرای زنده در اختیار نوازنده می‌گذارد.

• دارای چهار Stereo Master Effects (125 Fx Types) + دو Global Effects (Limiter, Eq)

• دارای پردازشگر صدای خواننده TC Helicon با قابلیت پردازش 3 صدای هارمونیک، به همراه 4 افکت اختصاصی

• امکان پخش فایل های صوتی در دو فرمت MP3/MIDI به همراه امکان ضبط، X-Fader و Vocal Remover

• امکان همراهی با شعر به شکل گرافیکی (+G) برای فایل های MP3

• هماهنگی اصوات با آهنگ های از نوع GM و GS

• بانک اطلاعاتی Song Book با قابلیت برنامه ریزی کامل بر روی Style ها، SMF، Karaoke و MP3

• امکان تغییر نوشتار در چند زبان مختلف. اشعار را می توانید با خط اصلی آن ببینید (به جز رسم الخط زبان های کشورهای شرقی و عربی)

• عملکرد انتقال فایل های صدای Soundfont

• قابلیت ذخیره داده ها در حجمی گسترده با استفاده از Micro SD

Pa900 محصولی جدید

شرکت KORG همواره با بهره جویی از موسیقیدانان و افراد حرفه ای در این زمینه در کل دنیا Arranger هایی با صدا و کیفیتی بی بدیل تولید کرده و مخاطبان و اجراکنندگان موسیقی را به وجد آورده است. این بار ما با استفاده از این پیشینه درخشان و اضافه کردن تکنولوژی RX (Real Experience) و تکنولوژی های قدرتمند دیگر، امکانات بیشتر و نیز استفاده از ایده های نوازندگان در سراسر دنیا؛ استاندارد جدیدی را برای این گروه محصولات ایجاد کرده ایم. نتیجه تلاش ما محصولی ارزشمند و با کاربری آسان یعنی Pa900 است.

حس خوب، کیبورد خوب

کیبورد دارای 61 کلید از نوع Semi-Weighted و پاسخگویی طبیعی به میزان شدت ضربه وارده، در هر سطحی از نوازندگی که باشید؛ احساسی وصف ناشدنی هنگام اجرا به شما خواهد داد.

پرقدرت، با کاربری آسان و در اندازه ای مناسب

به دلیل استفاده از سیستم تقویت صدای بسیار با کیفیت؛ صدای حاصل از دستگاه با وجود اندازه کوچک، بسیار قدرتمند است. آمپلی فایرهای 2x20 وات، چهار بلندگو را به کار می اندازند. قاب دستگاه به گونه ای طراحی شده که دکمه ها و کلیدهای چرخان به راحتی قابل استفاده باشند و اجرای ساده و زیبایی را برای شما رقم بزنند. نمادهای گرافیکی که تعامل کاربر را با دستگاه ساده می کنند، به یمن استفاده از نمایشگر رنگی و لمسی؛ این بار با جزییات بیشتر در اختیار شما هستند. دو وضعیت متفاوت برای این منظور در نظر گرفته شده است: Easy و Expert. در وضعیت Easy- مناسب برای افراد مبتدی- فقط موارد مهم نمایش داده می شود. در وضعیت Expert تمام ابزارهای کنترل در اختیار شماست. اگر به یاد نمی آورید که فایل، آهنگ یا ریتم خود را کجا ذخیره کردید، نگران نباشید! از گزینه Search استفاده کنید.

کیفیت صدا در بهترین حد ممکن

صداهای برجسته Pa900، مرهون موتور صدای پیشرفته شرکت KORG است. تکنولوژیRx(Real Experience) و DNC (Defined Nuance Control) به کمک این موتور صدا می آیند و به نوازنده امکان اجرای ظریف ترین نوانس ها و آرتیکولاسیون ها را نیز می دهند. سوئیچ هایی هم به امکانات کنترلی Joystick اضافه شده تا بتوان با کنترل بهتر گزینه ها به بیان تاثیرگذارتری در اجرا دست یافت. تکنولوژی DNC به شما امکان می دهد که تکنیک های متداول در سازهای آکوستیک را به راحتی اجرا کنید. تکنیک هایی مثل گلیساندو در ساکسفون، یا تکنیک های انواع دمیدن در سازهای بادی مثل کلارینت و هارمونیکا و هم چنین تکنیکی مانند پیزیکاتو و یا انواع آرشه کشی در سازهای زهی. همکاری افراد حرفه ای در زمینه سمپل سازی و موسیقیدانان برجسته سبب شده که صداهای حاصل بیش از گذشته به صدای واقعی ساز ها نزدیک باشد. بیش از 1100 صدا، شامل صدای استریوی پیانو (به همراه رزونانس سیم و صدای ناشی از استفاده از پدال دمپر)، صدای پیانوی الکتریک برگرفته از KORG SV-1، سازهای بادی، گیتار بیس و آکوستیک، به همراه اصوات ارگ های کلید کشویی و دکمه On/Off روشن/خاموش Noise، دست به دست هم داده اند تا تمام خواست شما چه از اصوات ملودیک و چه هارمونیک برآورده شود. بیش از هفتاد درام کیت موجود در دستگاه رنگ و بوی ریتمیک به موسیقی شما می دهد. صدای درام حاصل از دستگاه به علت استفاده از ویژگی Drum Family Easy Editing بسیار به صدای درام حقیقی نزدیک است و تمامی موارد مثل شدت صدا، فرکانس، EQ و ... به راحتی قابل کنترل اند. حافظه ای به ظرفیت 192 مگابایت به شما کمک می کند که صداهای اختصاصی خود را به دستگاه اضافه کنید. بانک صدای General Midi(GM) پبشرفته تر از محصولات قبل است و بنابراین با فایل های GM سازگاری بیشتری یافته است. هم چنین امکان ورود فایل های KORG، WAV، AIFF، Soundfont و خروج آن ها در فرمت های WAV و AIFF وجود دارد. صداها به راحتی ویرایش می شوند و می توانند برای هر نت حداکثر از 24 اوسیلاتور استفاده کنند.

با ریتم ها هر کاری می خواهید بکنید.

بیش از 400 ریتم بدون هیچ زحمتی در اختیار شماست. هر یک از ریتم ها متعلق به نوع خاصی از موسیقی است و به این ترتیب می توانید بسیار ساده به انواع سبک های موسیقی دسترسی داشته باشید. هر ریتم دارای چهار الگوی Fill و Break است؛ هر Pattern برای یک واریاسیون (Variation) که با استفاده از کارکرد Auto Fill می توانید هر یک را به راحتی فراخوان کنید. تیم بین المللی مسئول در این زمینه، ریتم های جدید زیادی ساخته اند و کیفیت و ترکیب ریتم های قبل را نیز بهبود بخشیده اند. 1200 مکان (Location) اختصاصی در دستگاه برای ذخیره ریتم ها و تنظیمات جدید منحصر به خودتان در نظر گرفته شده است. پارامترهای جدید و پیچیده ای برای دستیابی به صداهایی پرمغز تر و نزدیک به واقع تر به بخش گیتار اضافه شده است. با عملکرد جدید Chord Sequencer می توانید آکوردهای خود را در اجراهای زنده ضبط کنید و بعد ها دوباره از آن ها استفاده کنید.

افکت هایی با کیفیت استودیو

شرکت KORG همیشه به خاطر افکت های با کیفیت خود زبانزد خاص و عام بوده است، حالا Pa900 از بین همه این افکت ها بهترین ها را نیز گلچین کرده است؛ بنابراین با استفاده از این افکت ها نه تنها صداهایی مخملین تر خواهید داشت، بلکه جذابیت موسیقی ای که اجرا می کنید نیز دوچندان خواهد شد. برای هر آهنگ می توانید از 4 پردازشگر Stereo Digital Multi Effect استفاده کنید. 125 افکت گوناگون از افکت های متداول مثل Reverb و Delay گرفته تا افکت های عجیب و جالب دیگر در اختیار شماست. به علاوه هر Track دارای اکولایزرهایی با کنترل های Low، Mid و High است. یک Track اختصاصی می تواند در وضعیت Song Play در حافظه دستگاه قرار بگیرد. به این ترتیب می توانید به راحتی سلیقه خود را روی هر فایل MIDI که اجرا می کنید؛ اعمال کنید. به یک Track بیس آرام احتیاج دارید؟ Equalization مربوط را ذخیره کنید تا صدای بیس در پس زمینه آهنگ های بعدی به آرامی اجرا شود. یک اکولایزر چهاربانده پارامتریک Limiter و یک Final به صدای حاصل از دستگاه اضافه شده است که با استفاده از آن می توانید به راحتی صداها را پردازش کنید، آن ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید و مشکلاتی را که در اجراهای زنده پیش رو دارید به سادگی حل کنید.

 

TC Helicon® Voice Processor

همکاری دیرینه شرکت KORG و TC Helicon این بار نیز به بار نشست. این اطمینان را به شما می دهیم که حاصل این همکاری کیفیت بسیار بالای صدای مربوط به خواننده است. حداکثر 3 صدای بسیار واقعی با قابلیت کنترل توسط کیبورد و MIDI و 4 افکت Reverb، Delay، EQ در اختیار شماست. برای اطمینان از کنترل پیشرفته صدا، 2 کلید چرخان و 3 دکمه، با دسترسی بسیار ساده، به قسمت بالایی پنل دستگاه اضافه شده است.

Player/Sequencer

XDS Crossfade Dual Sequencer Player مشهور KORG این بار از فرمت "MP3+G" (نام دیگر: MP3+Graphics) برای فایل های MP3 و فرمت بیشتر ترانه های عامیانه پشتیبانی می کند. این ویژگی جدید باعث می شود که Sequence ها همراه ترانه ها و گرافیک هایی که روی صفحه نمایشگر نمایش داده می شوند، اجرا شوند. هم چنین Marker Function به شما امکان می دهد که مستقیما به نقطه دلخواه در آهنگ دسترسی پیدا کنید. دو فایل متفاوت MP3 و MIDI می توانند همزمان اجرا شوند، به گام دیگری منتقل شوند و سرعت اجرای آن ها کم یا زیاد شود. با Vocal Remover می توانید صدای خواننده را از فایل های MP3 حذف کنید. شانزده Track Sequencer نه تنها Sequence کردن در سطوح پیچیده را امکان پذیر می کند، بلکه می توانند با استفاده از عملکرد Backing Sequence آهنگ های سریع و ساده ای ایجاد کنند. Pa900 بسیار توانمند است و می تواند کل اجرای شما را ضبط کند. می توانید یک آهنگ را پخش کنید، همراه با آن کیبورد بنوازید، بخوانید و همه این ها را با فرمت MP3 ضبط و روی USB خارجی یا حافظه داخلی ذخیره کنید. با کمک Score Viewer، متن شعر، نت ها و آکوردهای آهنگ و نام اختصاری آن ها را روی نمایشگر ببینید. نام آکوردها به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی قابل مشاهده است. یک هدیه برای کسانی که در حال یادگیری موسیقی هستند نیز داریم: نام هر نت کنار آن نمایش داده می شود.

کتابچه آهنگ

یک پایگاه اطلاعاتی موسیقی قابل برنامه ریزی و قابل جست و جو، مناسب برای اجراهای زنده در خدمت شماست. هر داده تمام تنظیماتی را که برای اجرای یک آهنگ لازم است؛ دارد. کتابچه آهنگ می تواند از ریتم ها و فایل های MIDI یا MP3 استفاده کند و سریعا تنظیماتی از قبیل نام آهنگ، سبک، آهنگساز، تمپو، شدت صدا، اصوات، قطعات با صدای قطع شده، تنظیمات FX، چهار STS، الگوهای پیش ساخته TC Helicon® و Master Transpose را فراخوان کند. هر آن چه که برای اجرای آهنگ خود نیاز دارید در کتابچه آهنگ که از امکانات اختصاصی محصولات KORG است وجود دارد.

 

 



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 14:25 ::  نويسنده : پیمان زیره ای

 

 

 

 

حصول " شاهكار" از اجراي موسيقی با Pa2X

دستگاه Pa2X  ، همراه و يار عالي برای موسيقيدان‌ها، آهنگسازها، تنظيم كننده‌ها و نوازندگان است كه به سادگي ايده‌های موسيقيايی را در بهترين حالت به فرم اجرايیِ قابل شنيدن، تبديل می‌‌كند.

به كمك تكنولوژی تعاملي برگرفته شده از RX  ، اين دستگاه خصوصيات حالت‌هاي مختلف صدا دهي در سازها را در كنار صداهاي بي‌نظير خود، قرار مي‌دهد. از ديگر قابليت‌هاي چنين دستگاهي مي‌توان به خصوصيات پخش فايل‌هاي MP3  ، ولوم‌هاي دسترسي مستقيم جهت تنظيمات صدا، صفحه نمايش لمسي و رنگي تاشو داراي موتور محرك، ريتم‌هاي زنده و واقعي و قسمت Sequencer  با قابليت‌هاي كمك كننده به آهنگساز را نام برد. با بهره‌گيري از تمامی اين امكانات در كنار هم، استعداد و توانايي‌هاي خود را شكوفا كنيد- نه اينكه آنها را سركوب كنيد!

كيبوردي با كاربري آسان

برخلاف تكنولوژي بسيار پيچيده كه در طراحي و ساخت اين دستگاه قدرتمند بكار رفته شده، مسئله استفاده آسان و راحت از اين دستگاه براي ما بسيار حائز اهميت است. اما مسئله تنها اين نبود؛ ما قصد داشتيم تا دستگاهي با قابليت حسي موسيقيا‌يي بالا، سريع الانتقال، با قابليت اجراي بي‌عيب و نقص در اختيارتان قرار دهيم.

صفحه نمايش رنگي دستگاه به كمك قابليت تنظيم زاويه خودكار (داراي موتور محرك) و همچنين با بهره‌گيري از هفت رنگ متنوع پيش فرض، به عنوان رنگ پس زمينه، امكان وضوح ديد و حس بهتر نسبت به صفحه را تحت هر گونه شرايط محيطي جهت يك اجراي مطلوب فراهم مي‌كند. به علاوه، شما مي‌توانيد با استفاده از اهرم خلاص کننده صفحه نمايش، حتي در زمانی که دستگاه خاموش است، آنرا در زاويه ديد دلخواه تنظيم كنيد.

با بهره‌گيري از 2 حالت نمايش مختلف، يكی Easy  و ديگري Expert  نوازنده مي‌تواند نحوه نمايش اطلاعات بر روي صفحه را تعيين كند. حالت نخست يا همان Easy  سبب مي‌شود تا تنها اطلاعات اصلي و ضروري و بصورت ساده و به دور از پيچيدگي بر روي صفحه نمايش، نشان داده شود. اين در حالي است كه در حالت Expert  (تخصصي) تمامي اطلاعات با جزئيات بر روي صفحه نشان داده خواهد شد. همانگونه كه خود شما شاهد هستيد، هيچ چيزي نمي‌تواند مانع از اجرای حرفه‌ای شما، بر روي اين دستگاه شود.

2 كليد و 8 ولوم قابل برنامه ريزی (ولوم نهم هميشه برای كنترل صدای قسمت MP3  بكار می‌رود و تنها در قسمت صدای ارگ آنالوگ اهرمی به عنوان يك اهرم كمكی بكار گرفته مي‌شود) بروي اين دستگاه اين قابليت را به شما مي‌دهد تا آنها را به شیوه مورد نظر خود جهت استفاده در اجراهاي مختلف، تنظيم كنيد.

به عنوان مثال در اجراي يك آهنگ از آنها در جهت تنظيم اهرم‌هاي كنترلي صداي ارگ استفاده كنيد و در اجراي آهنگي ديگر آنها را به عنوان تنظيم ميزان صداي قسمت‌هاي مختلف ريتم و يا ميكروفون بكار بگيريد.

هنگاميكه براي استفاده از دستگاه به راهنما نياز داريد، حتماً به سراغ سيستم راهنما (Help  ) دستگاه كه داراي چندين زبان مختلف مي‌باشد، رفته و اطلاعات مورد نياز خود را از آن قسمت دريافت كنيد.

تغييرات با استفاده از لمس ولوم‌هاي كشويي، ولوم‌هاي چرخان و قسمت‌هاي عددي

قطعا بر روي صفحه نمايش، ولوم‌هايي از نوع كشويي، چرخان و يا قسمت‌هايي كه مربوط به تغييرات مقادير عددي هستند را مي‌بينيد. فقط نگاهشان نكنيد! آنها را لمس كنيد! خواهيد ديد كه با لمس كردن آنها بر روي صفحه نمايش و فشار به جلو و يا كشيدن به سمت عقب، مقاديرشان تغيير خواهد كرد. از اين خاصيت مي‌توانيد جهت تنظيم كردن مقادير مختلف آنها در شرايط متفاوت استفاده كنيد. حتي در قسمت مربوط به سرعت پخش ريتم، با انجام اين عمل مي‌توانيد سرعت موسيقي در حال اجرا را بصورت تدريجي افزايش و يا كاهش دهيد.

صفحه كليد 76 تايي پيشرفته

با بهره‌گيري از صفحه كليد 76 تايي كه از جنس كليدهاي نيمه سنگين (شبيه به پيانو) روي اين دستگاه تعبيه شده است، مي‌توانيد حس بسيار نزديكی شبيه به نواختن پيانو در هنگام نواختن با اين دستگاه بدست آوريد.

يك كيبورد حرفه‌اي با صداهاي حيرت انگيز

مسلماً، قدرتمندي و انتقال احساس در اجرای موسيقي بدون داشتن صداهای عالي و با كيفيت بر روي Pa2X  براي شنونده و مخاطب، بي‌معني خواهد بود. Pa2X  با استفاده از تكنولوژي (EDS  ) بكار گرفته شده در M3  Korg  قابليت توليد صداهاي متفاوت و با كيفيت و حيرت‌آور را برای خود فراهم ساخته است.

صدای پيانوی منحصر به فرد Pa2x  ، برگرفته از دستگاه پيانوي ديجيتال   C-720  KORG  ، بصورت صداي چند لايه‌اي مي‌باشد.

صداهاي KORG  از نظر كيفيت در كل جهان شناخته شده و سرآمد است و اكثر موزيسين‌ها در اقصي نقاط دنيا نيز به اين قضيه متفق القول می‌باشند. سيستم نوين توليد صدا در دستگاه Pa2x  ، صداهايي با كيفيت بالاتر، قدرتمندتر، شفاف‌تر، پيچيده‌تر و طبيعي‌تر حتي به نسبت صداهايي كه از قبل بر روي دستگاه‌هاي ديگر KORG  موجود بوده را توليد مي‌كند. حجم بالاي حافظه اختصاص يافته به Pa2x  ، جهت ذخيره صداها با جزئيات بيشتر موجب توليد صداهاي بسيار طبيعي‌تر و صداهايي با چندين لايه مختلف مي‌گردد. اين به منزله شنيدن صداهاي سازهاي مورد علاقه خود با كيفيت و نزديك و زنده بودن هر چه بيشتر به سمت يك صداي ساز طبيعي مي‌باشد.

هم گام با بهره‌گيري از چنين حجم اطلاعات صوتي وسیع، تعداد هم زماني نت‌هاي قابل اجرا نيز به 120 نت بصورت هم زمان ارتقا پيدا كرده است تا بتواند علاوه بر صدای ساز اصلی، تكنيك‌های مختلف ساز نوازی را نيز در كنار آن به اجرا درآورد.

در حافظه اصلی دستگاه Pa2x  بيش از 950 صدای ساز مختلف كه بطور مثال مشتمل بر پيانوي آكوستيك (واقعي) كه از صدای پيانوی رويال كنسرت نمونه برداری شده (صداها شامل صدای سيم‌هاي پيانو در حالات مختلف: با پدال و بدون پدال) به همراه 63 عدد درام كيت مي‌باشد. به علاوه قسمت مربوط به RAM  دستگاه قابليت اضافه كردن صداهای جانبي ( توسط خود كاربر) تا 256 عدد و 64 درام كيت به همراه قابليت سريع تغييرات را دارد.

صدای اضافه و جانبی

اگر هنوز حس مي‌كنيد كه به عنوان يك كاربر Pa2x‌، صداهای موجود بر روی دستگاه، پاسخگوی نياز شما نيست، مي‌توانيد از قابليت ارتفا و افزايش صداي اين دستگاه بهره بگيريد. دستگاه Pa2x  مناسب جهت استفاده موزيسين‌هايي كه ترجيح مي‌دهند از صداهاي خود در اجراهايشان استفاده كنند طراحي و توليد شده است. با بهره گيري از قابليت اضافه كردن صدا با فرمت فايل Wave  ، AIFF  و فرمت KORG  و همچنين مجموعه قدرتمند نمونه های صدا AKAI  كه بزرگترين مجموعه صدای سازهای موجود مي‌باشد مي‌توانيد در حافظه 128 مگابايت تعبيه شده روي اين دستگاه، صداهاي جانبي مورد نظر خود را اضافه كنيد. (حافظه جانبي تا 256 مگابايت قابل افزايش است).

قسمت پردازش و ویرایش صداي Pa2x  قابليت‌هايي همچون Loop  ، برش ، نرمالايز نمونه‌های صدا را نيز به شما مي‌دهد قسمت "  Sliec Time  " يكي از ويژگي‌هاي منحصر بفرد اين دستگاه است كه با استفاده از آن شما مي‌توانيد قسمتي از يك صداي ريتميك را بگونه‌اي منظم و در قالب برشهاي زماني منظم طوري خرد كنيد كه بتوانيد در كنار قسمت‌هاي مختلف يك ريتم از آن در اجراي زنده استفاده كنيد.

قابليت‌هاي ديگر صدا- به كمك تكنولو‍ژي RX   

هنگاميكه در قسمت Sequencer  دستگاه، موسيقي را ويرايش مي‌كنيد چنانچه از صدای گيتار در اين آهنگ استفاده كرده باشيد، با اضافه كردن RX-Guitar  و بصورت خودكار نحوه نواختن ساز گيتار بروی اين دستگاه شبيه سازی شده و حس نوازندگي واقعي گيتار را به شنونده منتقل خواهد كرد.

افكت‌ها

سال‌هاست كه شركت KORG  دستگاه‌هاي پردازشگر افكت با كيفيت بالا براي مصارف حرفه‌اي Studio  توليد مي‌كند. دستگاه Pa2x  داراي 4 نوع پردازشگر افكت مجزا است كه با استفاده و بهره‌گيری از همين پردازشگرهای افكت حرفه‌ای در جهت توليد افكت‌های قدرتمند، موجب توليد صدايي بسيار با كيفيت‌تر مي‌گردد.

از سری‌های افكت‌هاي موجود مي‌توان به انواع Reverb  ، انواع Delay  ، Chorus  ها و ... اشاره كرد كه مجموعاً 125 سري افكت دستگاه Pa2x  را تشكيل مي‌دهند.

در ضمن پردازشگر صدا و افكت TC Helicon  بصورت مجزا قابليت پردازش افكت‌هاي صوتي بر روي Vocal  را برعهده دارد.

هر تراك سه نوع كنترل كننده اكولايزر در حالت‌هاي فركانس‌هاي Low,Mid,High  دارد. اين كنترل كننده‌ها قابليت ذخيره شدن را دارند تا كاربر بتواند با تنظيم‌هاي مورد نظر خود به كيفيت صداي مطلوب و دلخواه خود دسترسي پيدا كند.

در نهايت پس از تنظيم كنترل EQ  هر تراك مي‌توان به يك Equlizer‌كلي نيز دسترسي داشت. اين EQ  مي‌تواند بر تمامي صداهاي تنظيم شده اعمال شود و حاصل را قبل از خروجي نهايي، دستخوش تغييرات نهايي گرداند. از اين قابليت براي تطبيق صداي در حال پخش با محيطي كه در آن اجراي موسيقي انجام مي‌پذيرد مي‌توان استفاده نمود.

بخش گيتار و NTT  در ريتم

بخش گيتار اين قابليت را به نوازنده مي‌دهد تا بتواند از ساز گيتار موجود در كيبورد خود، يك اجراي طبيعي حاصل کند. قسمت صداي گيتار در انواع موسيقي، معمولاً يكي از بحث برانگيزترين بخش‌هاي يك آهنگ مي‌باشد بطوريكه حتي غالباً از قسمت‌هاي ريتم هم مهمتر به نظر مي‌رسد. معمولاً قسمت‌هاي صداي گيتار اضافه شده به ريتم خيلي مصنوعي به گوش مي‌رسند و يا حالت طبيعي ندارند و بهمين جهت نياز به ويرايش بسيار زيادي داريد تا صداي آن را طبيعي كنيم. با اين وجود Pa2x  با رويكردي منحصر بفرد به كمك برنامه خاص جهت حل اين مشكل باعث شده تا قسمت گيتار، تا حد امكان صدايي بسيار طبيعي‌تر به نسبت قبل داشته باشد.

قسمت NTT  باعث مي‌شود تا با هوشمندي خاص در هنگام تغيير آكوردها، كمترين تغيير نت به گوش شنونده برسد و يكپارچگي قطعه در حال پخش حفظ گرديده و پيوستگي نت‌ها (Legato  ) حفظ شوند.

تكنولوژي قدرتمند

در دنيا KORG  اولين شركتي بود كه 2 پخش كننده MIDI  مستقل بطور همزمان را بر روي يكي از اولين دستگاه‌هاي قدرتمند خود يعني Pa80  ، معرفي نمود. و هم اكنون اين قابليت با امكانات پيشرفته‌تر بر روي مدل Pa2x‌  معرفي و عرضه مي‌شود. پخش انواع فايل‌هاي MIDI‌، فايل‌هاي Karaoke  ، مدل‌هاي مختلف با استانداردهاي متفاوت MIDI  2و1 Level ، نمايش هم زمان ترانه آهنگ و آكوردهاي آن از جمله اين خصوصيات است. به علاوه با پيشرفت تكنولوژي در عرصه پخش فايل‌هاي MP3 بر روي اين دستگاه شما قادر خواهيد بود تا 2 فايل MP3 مجزا را درست همانند يك DJ بطور مستقل از هم پخش كنيد، سرعت آنها را كم يا زياد كنيد، Transpose كنيد و با استفاده از يك ولوم كشويي بنام Cross Fader ما بين 2 موسيقي خود هماهنگي در پخش ايجاد نمائيد. براي اين كار نياز به هيچ دستگاه جانبي اضافه‌ای نداريد و همگي اينها بصورت آماده روي دستگاه Pa2x در اختيار شماست.

همچنين قسمت ضبط MP3 اضافه شده روي Pa2x اين امكان را به شما مي‌دهد تا نواختن خود را با صداهاي دلخواه اجرا نموده، همزمان به همراه آن بخوانيد و كل آن را ضبط كنيد. Pa2x همانند يك استوديوي كامل با تجهيزات فوق العاده پيش رفته در دستان و خدمت شماست.

TC Helicon داخلي

از آنجا كه شركت TC-Electronics يكي از شركت‌هاي پيشتاز در امر توليد محصولات پردازش صدا و هارموني‌هاي صوتي مي‌باشد، لذا بر آن شديم تا براي دستيابي به نهايت قدرت پردازش صداي خواننده، از كمك اين شركت استفاده كنيم. به همين جهت Pa2x‌ داراي پردازنده صداي خواننده شركت TC Helicon مي‌باشد. مشخصاتي همچون اكولايزر، Compressor ، Reverb, Delay, Gate هايي كه بر روي صدا اعمال مي‌شود همگي به فرم خاص جهت اعمال به روي صداي خواننده طراحي و اجرا گرديده‌اند. با تركيب توانايي همچون Phantom Power‌ قابل اعمال روی اتصالات XLR/Combo balanced اين قابليت كه بتوان از تجهيزات پيش رفته استوديويي و ميكروفونهاي كاندانسر كه جهت كيفيت‌هاي بالا بكار مي‌روند را همزمان با 3 هارمونايزر صداي طبيعي داخلي تركيب كرد را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد و كاربر مطمئن خواهد بود كه بهترين و با كيفيت‌ترين صداي قابل توليد را بدست خواهد آورد. مهم‌ترين پارامترهاي كنترل كننده صداي خواننده در صفحه اصلي صفحه نمايش به همراه ولوم‌هاي كشويي كنترل صدا در اختيار كاربر خواهد بود. به سادگي و راحتي فقط ميكروفون را وصل كرده و آهنگ خود را اجرا كنيد!

چه كارهایی مي‌توانيد باريتم بكنيد؟

فقط كافيست كه يك Groove انتخاب كرده، سپس تعدادي ساز كوبه‌اي به آن اضافه كنید و مقداري با Bass آنرا پركنيد. و سرانجام با بهره‌گيري از 5 كانال صداي ديگر از ادوات و سازهاي مورد نظر به آن در هارموني‌هاي مطلوب اضافه نموده و يك ريتم زنده داشته باشيد. هم زمان با تغيير آكورد، همگي قسمت‌هاي همراهي كننده (5 بخش آكورد+ باس) متناسب با آكورد نواخته شده، هارموني مورد نظر ساخته شده توسط شما را پخش خواهند كرد. با اين روش شما مي‌توانيد هزاران سبك موسيقي را ساخته و بصورت زنده اجرا كنيد.

ريتم‌هاي جديد مي‌توانند با تركيب سريع بخش‌هاي مختلف از ريتم‌هاي موجود ساخته شوند. با اضافه كردن قسمت‌هايي همچون Fill3/Break ، Ending3 , Intro3 حتي جذابيت بيشتري به ريتم‌هاي خود مي‌بخشيد و اجراي زنده‌تر و قدرتمند‌تري را به نسبت قبل انجام مي‌دهيد.

اگر چنانچه به دنبال ريتم‌هاي آماده بيشتري نيز هستيد مي‌توانيد آنها را از شركت‌هاي توليد كننده ديگر براي دستگاه Pa2x خود خريداري نمائيد. براي اطلاعات بيشتر نيز مي‌توانيد به سايت Korgpa.com مراجعه كنيد.

قسمت‌هاي Sequencer , Backing Sequence

هم زمان با وجود Sequncer پيشرفته قابل برنامه ريزي براي هر تراك از آهنگ، شما مي‌توانيد براي ساختن موسيقي‌هاي خود از Backing Sequence هم استفاده كنيد. براي اين كار نيازي نيست تا شما حتماً يك آهنگساز حرفه‌اي باشيد. تنها كاري كه بايد بكنيد اينست كه با استفاده از يك ريتم دلخواه، موسيقي خود را اجرا و در قسمت Backing Sequence ضبط كنيد. در مدت زمان كوتاهي مي‌توانيد موسيقي‌هاي راحتي را جهت استفاده‌هاي مختلف و در عين حال سريع بسازيد.

كتابچه آهنگ

اين ويژگي منحصر به فرد قابليت اجراي زنده آسانتري را به شما مي‌دهد. در حقيقت "كتابچه آهنگ" يا همان Song Book يك بانك اطلاعاتي موسيقي است. اين بانك اطلاعاتي شامل آدرس‌هاي مختلفي از فايل‌هاي ريتم، صداها، MP3ها، فايل‌هاي Karaoke و ... مي‌باشد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اينست كه ريتم خود را انتخاب كرده، صداهاي دسترسي سريع (STS ) را تنظيم و ذخيره كنيد، افكت‌ها را مشخص كنيد، سرعت را تنظيم كنيد و همگي را به سرعت ذخيره كنيد. سپس به هنگام اجرا، آهنگ مورد نظر خود را انتخاب كرده و گزينه "Play " را انتخاب كنيد. تمامي تنظيمات از پيش ذخيره شده براي آهنگ مورد نظر شما، سريعاً فراخواني شده و در اختيار شما جهت اجراي زنده قرار مي‌گيرد.

قابليت تنظيمات

بر روي Pa2x شما تقريباً همه چيز را مي‌توانيد تنظيم كنيد و به شكل مورد نظر خود درآوريد. شما مي‌توانيد ريتم‌ها Performance Padها، صداها، آهنگ‌ها، كتابچه موسيقي، تنظيم‌هاي مربوط به ولوم‌ها، كليدهاي قابل برنامه‌ريزي، پدال‌ها، تنظيم‌هاي مربوط به كانال‌هاي MIDI ، تنظيمات كانال‌هاي خروجي و غيره را تغيير و تنظيم‌هاي جديد را ذخيره كنيد.

گام‌ها و دستگاه‌هاي (دستگاه ها، ردیف ها، آوازها) مختلف نيز بر روي دستگاه Pa2x قابل تنظيم و ذخيره است. شما مي‌توانيد گام‌هاي موسيقي ايراني را بر روي اين دستگاه تنظيم نموده و در گوشه‌ها و رديف‌ها و آوازهاي منحصر بفرد موسيقي ايراني با اين تنظيمات بنوازيد.

عمليات كامل Restore, Backup, Rename, Copy, Delete, Save, Load همگي بر روي فايل‌ها و Folderها قابل اجرا است. اين اعمال هم بر روي فايل‌هاي موجود در هارد ديسك داخلي و هم USB هاي متصل به دستگاه قابل اجرا میباشد.

اتصالات ورودي و خروجي

دستگاه Pa2x بطورطبيعي از4خروجي صدا ‌مجزا بصورت Balanced/Unbalanced و 2 ورودي آنالوگ مجزا يك ورودي ميكروفن XLR/Balanced با قابليت استفاده از سوئيچ Phantom Power ، يك USB به عنوان اتصال به كامپيوتر و 2 USB جهت اتصال به حافظه‌هاي فلش مموری و يا Host برخوردار است. از آنجا كه Pa2x يك محصول حرفه‌اي است داراي خروجي صدا ازنوع ديجيتال بصورت (S/P DIF) نيز مي‌باشد. توسط كيت ويدئويي (تصوير) VIF4 كه بصورت اختياري قابليت نصب بر روي دستگاه را دارد مي‌توانيد اطلاعات مربوط به ترانه آهنگ را در قالب PAL و يا NTSC بر روي يك مانيتور و يا تلويزيون خارجي نمايش دهيد.

USB

از طريق 2 پورت Host USB موجود برروي Pa2x ، قابليت‌اتصال به دستگاه‌هايي از قبيل فلش مموری ،هارديسك DVD ياCD و حتي Floppy Drive را خواهيد داشت. از اين 2 پورت موجود، يكي در جلو جهت دسترسي مستقيم و سريع و ديگري در پشت دستگاه قرار دارند. توسط یک پورت USB Drive مي‌توانيد Pa2x را به كامپيوتر متصل كرده واز اين طريق به عمليات رد و بدل اطلاعات بين Pa2x از روي SSD دستگاه و يا هارديسك با كامپيوتر در حجم وسيعي دسترسي پيدا كنيد.

درايو هاردديسك

شما بر روي اين دستگاه يك هارديسك با فضاي ذخيره بالا داريد. پس مي‌توانيد هر آنچه را كه نياز داريد بر روي آن ذخيره نمائيد و به هنگام اجراي زنده از آنها استفاده كنيد . در هنگام ضبط اجراي خود، كه ممكن است به همراه خوانده صورت پذيرد و از طريق بورد MP3 دستگاه انجام ميشود ، از هارديسك به عنوان ذخيره اين اطلاعات استفاده خواهد شد.

 

 

سازگاري

چنانچه شما يكي از كاربران قديمي شركت KORG باشيد، زماني كه متوجه مي‌شويد كه Pa2x با سري‌هاي قبل از خود يعني Series Pa1x, Pa8o, Pa6o, Pa5o- سازگاري دارد قطعا خوشحال خواهيد شد و مي‌تواند فايل‌هاي مربوط به آنها را بخواند . اين بدين معني است كه صداها ريتم‌ها و آهنگ‌هاي موجود بر روي Pa1x, Pa8o, Pa6o, Pa5o- همگي قابل اجرا برروي Pa2x هستند. والبته Pa8oo نيز از اين قاعده مستثني نيست.

وب‌سايت KORG براي‌سري Pa

جهت استفاده از امكانات بيشتر، دموها، آپديت‌ها، گرفتن دفترچه‌هاي راهنما به سايت Korg Paseries مراجعه كنيد.

 

 

 



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 14:12 ::  نويسنده : پیمان زیره ای

korg pa800

 

 

 

 

این کیبورد تقریبا شبیه به pa 1x میباشد با این تفاوت که سبک تر از این کیبورد هست و یک صدای پیانو جدید در این کیبورد هست .حافظه داخلی این کیبورد ۶۴ است ( دو برابر pa 1x )

دستگاه ‍PA800

كیبورد ٦١ كلید حرفه ای جهت اجرای زنده و هچنین كار استودیویی مجهز به آمپلی فایر و اسپیكر. پردازنده جدید تولید صدای TG01 با قابلیت تولید همزمان ١٢٠ نت و همچنین ٣ كنترل صدا برای هر ترك .

كابرد ها : برای نوازندگان موسیقی، كه برای اجرای زنده خواهان قابلیت های استاندارد با استفاده از دستگاهی با قیمت مناسب میباشند. پروژه های استودیویی، نو آموزان و افراد نیمه حرفه ای ، كاربرد های خانگی

مشخصات عمومی : قابلیت اجرای ١٢٠ نت همزمان ، قابلیت اعمال ٣ اكولایزر بر روی هر ترك صدا ،نحوه كاربری جدید شامل حالت عملردهای ساده و پیشرفته، شامل ١٢٤ نوع افكت قابل اجرا بر روی ترك های دستگاه Rems ، قابلیت تنظیم و انتخاب ریتم ها به شكل دلخواه ، دارای Ending ٣ ،Fill ٣ ، Intro ٣

مشخصات صداها و ریتم ها : صدای پیانو جدید به همراه افكت های شنیداری و صداهای اضافی واقعی پیانو صداهای طبیعی جدید شامل گیتار، باس،سازهای بادی برنجی ،زهی ها ، سازهای كوبه ای ، سازهای تكنواز،تكنیك های مختلف نواختن صدا های انسانی ، ارگ ، پیانو الكتریك ، ریتم های جدید و به روز - قابلیت گسترش صدا – دارای حافظه ٦٤ مگابایتی در خود دستگاه جهت استفاده برای Sample

پردازشگر صدا : افكت های مخصوص صدای خواننده طراحی شده توسط TC Helicon ٣ كلید مجزا جهت استفاده برای قست پردازشگر صدا به علاوه ولوم های كشویی قابل برنامه ریزی افكت های صدای خواننده ـCompressor –EQ – Delay – Reverb ١٢٨ حافظه جهت ذخیره سازی تنظیمات صدای خواننده هارمونایزر – قابلیت اضافه كردن تا٣ صدای هارمونیك به صدای اصلی

مشخصات سخت افزاری: كلید های دارایLED برای گروه های Style/Sound دارای صفحه نمایش لمسی رنگی با قابلیت تفكیك تا ٢٥٦ رنگ دارای ٢ عدد ولوم كشویی با قابلیت برنامه ریزی جهت استفاده های لید راهنما قابلیت تنظیم تمامی قسمت های دستگاه ، بصورت سلیقه شخصی استفاده كننده

مشخصات دیگر: بانك اطلاعاتی موسیقی همراه با قابلیت برنامه ریزی كاربر PAD های قابل برنامه ریزی

روش های ذخیره سازی اطلاعات: حافظه داخلی ٢٥٦ مگابایتی مشابه یك هارد دیسك عدم نیاز به فلاپی دیسك ٢ پورت USB جهت استفاده حافظه های فلش ، هارد دیسك و ... ١ پورت USB جهت ارتباط با PC

لوازم قابل نصب اختیاری : رابط كاربری تصویری ، كیت نصب هارد دیسك

 

 



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : پیمان زیره ای

برجستگي هاي Pa3x

  • · قسمت تولید صداي RX اين دستگاه، صداي زنده‌تر، واقعي‌تر را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

صداهاي پيانو كه برگرفته‌ از دستگاه Sr-1 Stage Vintage مي‌باشد و همچنين در كنار آن، در‌ام‌هاي زنده طبيعي با آمبيانس محيط

  • · حافظه داخلي جهت صداها در حجم بسيار بالا- حافظه 256MB داخلي اين دستگاه که فقط صداهاي سازهاي Pa3x را شامل مي‌شود (معادل 512MB ) صداهاي سازهاي مختلف را در حالتي غير معمول و شگفت‌انگيز ذخيره كرده تا بتواند بهترين كيفيت ممكن صدا را ارائه نمايد.
  • · 3كيلد قابل برنامه‌ريزي + جوي استيك 4طرفه +ريبون كنترلر؛ همگي موجب مي‌شود تا نوازنده قادر باشد تكنيك‌هاي مختلف ساز را در اجراي خود بكارگیرد (DNC )
  • · ارائه شده در 2 مدل 76 كليد و 61 كليد كه هر دو قابليت Afterouch,Velocity را دارند.
  • · طراحی ظریف و شيك و قابل اطمینان با محفظه و كابينت آلومینیومی
  • · صفحه نمايش لمسي: در مدل76 كليد داراي حركت اتوماتيك مي‌باشد.
  • · رابط کاربری گرافيكی با مشخصات جدید جهت جستجو كه بتوان بطور سریع تمامی اطلاعات را بر روي دستگاه پیدا كرد.
  • · سیستم بلند‌گوي PaAS با كيفيت صداي بسيار شفاف وبدون نياز اضافي به برق – سيم‌رابط – و یا نگهدارنده كه بصورت اختیاری قابل نصب بر‌روي دستگاه مي‌باشد .
  • · قابلیت بالا آمدن سریعتر (Boot) دستگاه به كمك Self-refreshing
  • · صداهاي پيشرفته‌تر ،ريتم‌هاي زنده . داراي بيش از 400 ريتم بر روي خود دستگاه كه هر كدام شامل 4 وارياسيون و 4 پاساژ و يك Break به علاوه 15 بانك ريتم جهت ذخیره Favorite Style
  • · Guitar Mode2 جهت توليد بخش هاي گيتار بصورت زنده و طبيعي‌تر از قبل
  • · قسمت Chord Sequencer در حال اجرا آكوري‌هاي نواخته شده را ضبط و مجددا اجرا مي‌كند.
  • · قابليت استفاده همزمان از 8 سري افكت و افكت‌هاي Master جهت استفاده ريتم‌ها و آهنگ‌ها افكت Vintage برگرفته شده از پيانو Sv-1
  • · بورد جدید پردازش صدای شرکت TC-Helicon (برگرفته شده از مشخصات VoiceLive2 ) به همراه افكت‌هاي فوق حرفه‌اي
  • · تنظيمات خودكار صدا: دارای قسمت‌پردازش مهندسي صوت مجازي که بطور اتوماتيك بهترين تنظيم ‌هاي مربوط به EQ/Compressor /Gate را بر روي صداي ورودي اعمال مي‌كند.
  • · داراي ابزارهاي Mastering نهايي صدا از شركت MaxxAudio
  • · MP3/MIDI Player جدید با قابلیت حذف صدای خواننده
  • · سازگاری پیشرفته در حالت پخش MP3/ MIDI و نمایش ترانه‌هاي آنها به صورت گرافيكی
  • · قابلیت تشخیص اتوماتيك آکورد از روي فایل MP3 و ارسال آن به قسمت پردازشگر صداي خواننده
  • · صداهای پیشرفته سازگار با فرمت General MIDI
  • · نمایش کاراکتر ها و حروف بصورت گرافيكی و پیشرفته (به استثنای زبانهای شرقی كه دارای رسم الخط نسخ هستند)

Pa3x

شركت KORG تا كنون بهترين و بر‌ترين سازنده‌كيبوردهاي بي‌نظير بوده است و هزاران نوازنده و آهنگساز و موزيسين در تمام دنيا از امكانات بي‌نظير KORG بهره گرفته‌اند و از كاركردن با چنين دستگاههايي،بسيار هيجان زده شده‌اند و با قدرت ‌هاي جادويي جديد و با تركيب با امكاناتي كه از قبل هم بر روي دستگاه‌هاي KORG موجود بوده، هم اينك با استفاده از تكنولوژيRX قوي‌ترين محصول روز KORG توليد گرديده است.

این مروارید درخشان دنياي موسیقی، همان Pa3x است!

ارائه شده در2 مدل

محصول Pa3xدر دو نوع 61 كليد و 76 كليد توليد شده است. مدل 76 كليد از امكانات اضافه‌تري همچون صفحه‌نمايش متحرک به نسبت مدل 61 كليد برخوردار است. البته هر2 مدل ارائه شده دارای قابلیت ‌هايي از قبیل After touch Velocity Key on/off هستند و نوازندگان از سطح مبتدی تا پیشرفته را راضی نگاه مي‌دارد.

نگاهاول

به کمک استعداد طراحان صنعتی اروپا ، این بار طراحی دستگاه Pa3x با بدنه آلومینیومی و صفحه اينترفيس گرافيكی به گونه‌‌اي طراحی شده تا ظاهر بسیار شیک و ظریف به همراه سادگی كار براي نوازنده‌را فراهم سازد .

نحوه طراحی دكمه‌ها و ولوم‌ها به گونه‌اي انجام شده تا هرگونه اجرايی را به راحتی امكان‌پذير سازد.

با استفاده از صفحه نمایش گرافيكی، با طراحی جدید توانایی برقراری ارتباط هرچه بهتر و ساده‌تر را به نوازنده مي‌دهد. صفحه‌نمايش به گونه‌اي طراحی شده تا با استفاده از یک نوار ابزار، اکثر كارايي‌ها و امکانات مهم و پر کاربرد را به سادگی در اختیار نوازنده قرار دهد. قسمت جستجوی پیشرفته این دستگاه نوازنده را قادر میسازد تا به راحتی هر آنچه را كه در ارتباط با یک اجرای موسیقی زنده نیاز دارد، پیدا و انتخاب نماید. مدل 76 کلید این دستگاه علاوه بر این امکانات، مجهز به صفحه نمایش متحرک نیز مي‌باشد.

بلندگو های مانیتور PaAS

بلندگو های سري PaAS با کیفیت بسیار بالای پخش صدا، مناسب جهت استفاده خانگی و یا حتی به عنوان یک مانیتور صدا در یک اجرای زنده، با طراحی فوق‌العاده عالی، قابلیت اتصال به دستگاه را بدون نیاز به هر گونه منبع تغذیه و یا پايه اضافی بر روی Pa3x فراهم مي‌آورد.

بهترین کیفیت صدا

با بهره‌گيري از تکنولوژی صدای EDS (Extended Definition Synthesis ) دستگاه Pa3x صداهای جدید خود را به استفاده کنندگان عرضه مي‌دارد. فن آوری RX (Real Experience) و DNC (Defined Nuance Control ) صداهای قدرتمند جدید این دستگاه را تولید مي‌كنند و موجب مي‌شوند تا نوازنده کشش نت هاي طبيعي‌تر، نوانس‌هاي بهتر و کیفیت عالي‌تر صدای سازهای مختلف را در اجرای خود تجربه كند. قابلیت کلید های قابل برنامه ریزي نوار كنترل تعبيه شده در قسمت زير جوي استيك و يك جوي استيك 4 طرفه همگي در کنار همديگر توانايي شگفت‌انگيز، اجراي دقيق‌تر صداي سازها را با انواع اجراي نتهای زينت مختلف به هنگام نواختن را به نوازنده مي‌دهد.

تقاضا براي صداهاي با كيفيت‌تر به همراه صنعت پيشرفته تر موسيقي امروزه، سبب شده تا طبيعي ‌ترين صداهاي توليد شده تا كنون، بر روي اين دستگاه قرار بگيرد. وجود بيش از 1100 صداي مختلف از جمله صداي پيانوي استريو كه مكانسيم صداي طبيعي پيانو را به كمك شبيه‌سازي صداي رزونانس سيم‌هاي پيانو در حالت پدال آزاد، توليد مي‌كند موجب شده تا اين دستگاه داراي مجموعه صوتي برتري به نسبت تمامي هم رده‌هاي خود گردد. صداهاي پيانو الكتريك‌هاي جديد برگرفته‌از KORG SV-1 ، صداي سازه‌هاي بادي جديد، صداهاي بر روي اين دستگاه مي‌باشد.

وجود بيش از 100 درام ‌كيت با صداها وافكت‌هاي زندهء درام موجب مي‌شود تا روح زنده‌اي را به قسمت پخش ريتم این دستگاه اضافه کند. قابلیت تغییر هر یک از صداها از نظر فرکانس، ولوم، اکولایزر و مقدار افكت و موارد ديگر، نمونه‌اي از امكانات در دسترس جهت تغييرات درام‌كيت مي‌باشد.

256 مگابايت حافظه تعبيه شده بر روي دستگاه (حافظه خالي جهت استفاده از صداهاي شخصي) و قابليت افزايش اين حافظه به كمك نصب يك حافظه جانبي (به ميزان 256 مگابايت اضافي) توانايي داشتن همزمان 512 مگابايت حافظه جهت صداهاي شخصی را به نوازنده مي‌دهد. با بهره‌گيري از سيستم جديد تعبيه شده بر روي اين دستگاه به نام Self –Refresh Memory Backup، قابليت بالا آمدن دستگاه در زماني بسيار بسيار سريعتر از نمونه‌هاي قبلي، هم اكنون امكان پذير مي‌باشد.

سمپلر داخلي دستگاه هم اكنون به تكنولوژي فشرده سازي جديد (1:2 بدون اتلاف) مجهز شده است.

Pa3x قابليت Load و Import كردن سمپل‌هاي Wave و AIFF و همچنين سمپل‌هاي AKAI و قابليت Export آنها در فرمت‌هاي Wave و AIFF را دارد. تمامي قابليت هاي ويرايش صدا بر روي قسمت سمپلر تعبيه شده است و هم اكنون هر يك از نت‌‌هاي توانايي بكارگيري 24 اوسيلاتور را خواهند داشت.

صداهاي موجود براي MIDI General اين دستگاه بهبود چشمگيري پيدا كرده است تا فايل ‌هاي GM را با كيفيت بسيار بهتر پخش نمايد.

صافترين افكتهاي KORG

بكارگيري افكت‌هاي بسيار مرغوب KORG نه تنها باعث مي‌شود تا صدا را صاف و هموار كند، بلكه حتي مي‌تواند تا با قرار گيري بر روي كانالهاي مختلف صدا بصورت مجزا اثرات بسيار جذابي را بروي صوت نهايي بوجود آورد. شركتKORG در توليد محصولات با كيفيت بالاي خود در زمينه افكت‌هاي استوديويي مشهور است و هم اينك Pa3x قابليت استفاده همزمان 8 افكت را برروي صدا مهيا ساخته است.

وجود بيش از 140 گونه متفاوت از افكت‌ها از Reverb گرفته تا Delay تا افكت‌هاي غير معمول بروي تغييرات Vocal و افكت‌هاي Vintage موجود در پيانو Sv-1 همگي در Pa3x قابل استفاده‌اند.

پكيج Waves Audio

برخي از افكت‌ها براي سازهايي كه در تكنوازی بكار برده مي‌شوند مناسب هستند در حاليكه برخي ديگر جهت استفاده نهايي بر روي مجموعه‌اي از صداها، كابرد دارند تا بتواند رنگ، فضا و بافت مناسبي را جهت يك قطعه موسيقي فراهم سازند. Pa3x شامل مجموعه‌اي از افكت‌ها كه متعلق به ‌شركت‌صنعتي Waves Audio است، مي‌باشد .پكيج قدرتمند Maxx Audio نصب شده بر روي Pa3x كه از آن بعنوان ابزار پردازش صداي نسل بعد ياد شده است شامل افكت‌هاي Maxx3tereo, MaxxTreble, MaxxEQ, Maxx Volume,MaxxBass مي‌شود كه باعث مي‌گردند تا با اجراي غير موازي ،صدايي بلندتر شفاف‌تر و صاف‌تر را در نهايت تحويل دهند.

پردازشگر صداي Tc-Helicon

شركت KoRG زمان طولاني است كه با بزرگترین شركت توليد كننده پردازنده Vocal در دنيا يعني شركت Tc-Helicon همكاري و تعامل نزديك دارد. بهمين منظور دور از ذهن نيست كه قسمت پردازنده صداي خواننده در دستگاه Pa3x از همكاري با Tc-Helicon بهره‌گرفته باشد.

به كمك مشخصات جديد بكار رفته و همچنين الگوريتم‌هاي نوين در پردازش صدا Tc-Helicon اين اطمينان خطر را به نوازنده Pa3x مي‌دهد كه صداي خواننده را با بالاترين كيفيت ممكن پردازش كند.

اين قسمت توانايي توليد و پردازش تا 4 صداي طبيعي و زنده بعلاوه 2 هارمونی مضاعف را دارد كه توسط كيبورد، MIDI و يا حتي ورودي MP3 قابل كنترل هستند. به كمك قسمت تشخيص آكورد از روي فايل‌هاي صوتي، آكوردها بصورت اتوماتيك تشخيص داده شده و به قسمت پردازنده Vocal ارسال مي‌شود!

و تازه 5 قسمت مجزاي ديگر براي افكت نيز وجود دارد كه شامل Reverb ،Delay،uMod و افكت‌هاي ويژه‌اي از قبيل Megaphone وHard tune است.

خصوصيت ويژه و منحصر بفرد ديگري كه در دنيای كيبوردهاي Arranger خاص و بي‌همتا است، قابليت جديد Adaptive Mic اين دستگاه است. به اين شكل كه پس از اتصال ميكروفن به ورودي دستگاه با توجه به اينكه برآیندهای صوتي محيط، تنظيماتي از جمله حجم صدا، اكولايزر، كامپرسورها و ..... بصورت اتوماتيك و خودكار بر روي صداي ورودي تنظيم مي‌گردند.

براي حصول اطمينان از اجراي Vocal مناسب ،3 دكمه و 3 ولوم جهت كنترل ‌‍Vocal بر روي پنل‌اصلي دستگاه كه مهمترين عملكردهاي پردازش صدا را دارند جهت دسترسي سريع و مستقيم نصب گرديده است.

با ريتم بنوازید!

دستگاه PA3x به همراه مجموعه‌اي از 400 ريتم آماده از كارخانه ارائه مي‌شود. هر كدام از اين مجموعه بصورت محيطي كاملا طبيعي جهت اجراي بخشي از موسيقي مورد نظر شما بكار مي‌روند. با مجموعه عظيمي از ريتم كه در اختيار داريد قادر هستيد تا در ژانرهاي مختلف موسيقي ، آهنگ ‌هاي دلخواه خود را بنوازید. هر ريتم شامل 4 پاساژ به همراه يك Berak مي‌باشد كه در حقيقت براي هر يك از Variationها يك پاساژ در نظر گرفته شده.

به كمك خصوصيت جديد بنام Auto fill شما قادر خواهيد بود تا بصورت اتوماتيك به هنگاميكه از هر كدام از Variationها به ديگري مي‌رويد، از اين پاساژها استفاده كنيد.

بسياري از اين ريتم ها توسط تيم صداي بين‌المللي ما ساخته شده و برخي از ريتم‌هاي معروف گذشته نيز با صداهاي جديد بازسازي و تنظيم مجدد گرديده است . Pa3x فضايي در حدود 1200 مكان را جهت ذخيره‌سازي ريتم‌هاي دلخواه خودتان در اختيار شما قرار مي‌دهد.

بعضي پارامترهاي جديد به قسمت Guitar Mode2 اضافه شده است كه باعث مي‌شود كانال ‌هاي مربوط به گيتار را در ريتم، بسيار طبيعي ‌تر و زنده تر لمس كنيد.

قسمت‌جديدي بنام ‌‍Chord Sequencer سبب مي‌گردد تا بتوانيد به هنگام اجراي زنده مجوعه‌اي از اكوردهي متوالي را ضبط و بلافاصله مجددا آنها را پخش نمائيد.

Player/ Sequencer

پخش كننده موسيقي دوبل Korg (XDS ) هم اكنون نه تنها فايل موسيقي معمولي را پخش مي‌كند ، بلكه فرمت جديد +G كه هم براي فايل‌هاي MP3 و هم MIDI است را نيز پشتيباني مي‌كند. اين فرمت داراي خاصيتي كه هم زمان با پخش موسيقي توانايي نمايش شعر ترانه را بروي صفحه نمايش LCD دستگاه دارد. به علاوه اگر دستگاه مجهز به بورد قابل نصب اختياري VIF4 باشد، هم زمان علاوه بر آنها بر روي يك مانيتور خارجي هم نشان داده خواهد شد. همچنين عملكردهاي به نام Marker وجود دارد كه با تعيين موقعيت دلخواه در يك موسيقي به سادگي مي‌توان به ان قسمت مراجعه كرده و پخش اهنگ را از آنجا آغاز نمود . در كنار خصوصيات ذكر شده براي قسمت Player مي‌توان از قابليت نمايش نت آهنگ‌ها نيز نام برد.

همزمان 2 فايل جداگانه MP3 و يا MIDI مي‌توانند پخش شوند ، TransPose شوند، كندتر و يا تندتر اجرا شود، تكنولوژي قدرتمند حذف صداي خواننده به شما اين امكان را مي دهد تا به سادگي صداي خواننده را از روي فايل‌هاي MP3 برداريد و اين در حالي است كه حالت اصلي و كيفيت استريوي آهنگ مورد نظر تا حد بسيار زيادي به نسبت موارد مشابه حفظ مي‌گردد.

قسمت Sequencer اين دستگاه شامل 16 كانال مي‌باشد كه اجازه مي‌دهد ساخت موسيقي شما به كمك اين كانالهاي مجزا انجام شود. در كنار اين قابليت توانايي Backing Sequence نیز در روي دستگاه وجود دارد تا بتوانيد موسيقي خود را در ظرف مدت زمان اندكي ساخته و ويرايش كنيد. و در نهايت از انجا كه Pa3x بسيار هوشمندانه عمل مي‌كند شما قادر خواهيد بود تمامي اجراي خود را ضبط كنيد. با بهره‌گيري از قسمت ‌MP3 Recorder شما مي‌توانيد يك اهنگ را پخش كرده ، بر روي آن بنوازيد، بخوانيد و تمامي اينها در قالب يك فايل با فرمت MP3 ضبط خواهد شد و بر روي فلش مموري USB و يا هارديسك داخلي ( فقط مدل 76 كليد مجهز به هارديسك داخلي است؛ مدل61 كليد قابليت نصب آن را دارد ) آنرا ذخيره كنيد.

كتابچه آهنگ

با استفاده از قسمت كتابچه آهنگ كه در حقيقت يك بانك اطلاعاتي موسيقي است ، مي‌توانيد آهنگ‌هاي مورد نظر خود را بر حسب اينكه از چه ريتم، صدا Performance ... تشكيل شده‌اند تنظيم و ذخيره كنيد . در يك اجراي زنده به راحتي مي توانيد اهنگ مورد نظر را جستجو سپس انتخاب كنيد و بلافاصله نواختن را آغاز نمايید .

شما مي‌توانيد علاوه بر ريتم، فايل هاي MP3 و همينطور MIDI را نيز در درون كتابچه اهنگ خود لیست كرده و به سادگي جستجو، انتخاب و پخش نمائید.

حتي بيشتر از حد تصور

از تمام خصوصياتي كه در اينجا با آن آشنا شده‌ايد، حتي امكانات بيشتري بر روي اين دستگاه وجود دارد كه مستلزم كار كردن با آن و آشنايي دقيق تر و عميق تر با آن است Pa3x، سريعترين، قدرتمند‌ترين، پرامكانات‌ترين و كاملترين Arranger ای است كه تا كنون ساخته شده است



پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 1:22 ::  نويسنده : پیمان زیره ای

برای اگاهی از اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 1:7 ::  نويسنده : پیمان زیره ای
پنج شنبه 17 بهمن 1392برچسب:, :: 23:57 ::  نويسنده : پیمان زیره ای

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید من پیمان هستم 20 ساله حدود 5 ساله دارم نوازندگی می کنم با بیشتر ارگ های روز دنیا هم کار کردم البته کار خودم رو با pa50 شروع کردم و در حال حاضر با pa3x pro کار میکنم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ارگ های روز دنیا و آدرس payman-hd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 21293
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content